11 Ekim 2012 Perşembe

sivilcenizin nerede çıktığı önemli- akne haritası

Akne probleminiz varsa ve ergenlik artık bunun bir sebebi değilse dıştan kullanılan ürünler aslında çok da etkili olmuyor. Sorunun kaynağına inmek bu sivilcelerin aslında neden çıktıklarını anlamak gerektiğini düşünüyorum.
Akne konusunda zaman zaman sıkıntılarım oluyor. Yabancı sağlık sitelerinde okuduğum ilgimi çeken bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim.
Çinlilerin antik tıp kaynaklarında da geçen bu yüz haritasına göre sivilcelerin çıktığı yer aslında vucudunuzdaki bir rahatsızlıgın sinyalini veriyor olabilir.
Elbette bunu sadece fikir vermesi açısından paylaşıyorum ve sivilce problemlerinizde sizi Türk doktorlarına emanet ediyorum.Akne sebepleriniz çok farklı olabilir yapılacak en iyi şey bu yazıyı bir fikir olarak okuyup gereken tahlilleri yaptırıp öyle emin olmak.

  • 1 ve 2 numaralı bölgeler: Sindirim sistemi ile alakalı problemleri işaret ediyor olabilir.Yağlı yiyecekleri ve abur cuburu azaltmak yardımcı olabilir.
  • 3 numara: Karaciğer. Alkol tüketimi,ağır yemekler ve fazla süt ürünleri tüketmek belki karaciğerinizi yoruyordur.Besin alerjilerinin de tepkisi olabilir. Karaciğeri dinlendirmekte fayda var.
  • 4 ve 5 numaralar : Böbrekler. Bol su tüketmek işe yarayabilir. Böbrek rahatsızlığınız da olabilir. Agrı kesiciler antibiyotikler bizde bolca tüketildiğinden böbrekleri yoruyor olabilir zaman zaman tam da o bölgede çıkan sivilcelerim ve malum dönemlerde içtiğim agrı kesicilerin çakışması tesadüf değil sanırım.
  • 6 numara : Kalp.Kolestrol ve tansiyonu sık sık kontrol ettirmekte fayda olacaktır.
  • 7 ve 8 numaralar: Böbrekler. Yine böbrekler karşımıza çıktı. Cep telefonunun da sebep oldugunu düşündüğüm bu sivilcelere böbreklerin de etki edebileceği düşünülüyor.
  • 9 ve 10 numaralar: Solunum sistemi. Sigara içenlerin sanırım en çok karşılaştıgı sivilce türü burdakiler olsa gerek. Ayrıca alerjiler, nefes problemleri hatta kirli hava bile sebep olabilir. En klasik sivilce mekanı bence her zaman yastık kılıfını sık değiştirip yüzü temiz tutmada fayda var. Cildin nefes alması da önemli.
  • 11 ve 12 numaralar: Hormonlar. Kesinlikle katıldıgım madde. Hormonsal değişimler yaşadığımız PMS ve regl dönemlerinde sivilcelerin mekanı burası. Ayrıca yine bir sivilce saldırısında gittiğim kadın doğum uzmanım hormonlarımda ufak bir oynama olduğunu çenemin iki yanındaki sivilcelerin de o yüzden çıktıgını söyledi. Ayrıca stres,kilo değişimi gibi etkenler de hormonları etkiliyor kendinizi takip etmekte fayda var.
  • 13 numaralı bölge: Mide. Düşük lifli beslenme toksinlerin vucuttan atılamaması belki de bu bölgede çıkan sivilcelerin sebebi...
  • 14 numara:Bakteri mikrop hastalık... Vucudumuzun birşeylerle savaştıgını gösteren sivilceler olduğu söyleniyor.







29 yorum:

  1. şimdiye kadar okudugum en yararlı post bu sanırım ne kadar aydınlatıcı! canım harikasıni emegıne sağlık cok tesekkurler. bende de bu ara 1-2-3 3'lüsü mevcuttu yeni geçiyo.Regl sandım ama bu ara regli ile birlikte aburcuburu da cogaltmıstım ondan sanırım :P

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yazı olmuş! 11-12 numaralara kesinlikle ben de katılıyorum. Diğer bir kaç yerde çıkan sivilcelerin sırrını da sayende çözmüş oldum :) Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. Canım süper bir yazı olmuş.Ellerine sağlık tatlım.Benim de genelde çene bölgemde çıkar hele hamilelikte:)
    Öptüm senii fıstığımm

    YanıtlaSil
  4. süper bir yazı ve de çok çarpıcı benim tam 9-10 da çıkıyor sivilcelerim son birkaç yıldır. kimyasal fabrikasında çalışmamın bir etkisi olabilir demek ki ühüüü :(

    YanıtlaSil
  5. Ayyy aynen çok doğru bende de bu ara çıktı :( çok kötüyüm :(

    YanıtlaSil
  6. 6-11-12-13 bana uyuyor.
    kolesterol problemim var, midemde zaten problem var, regl dönemi yakınken kesin sivilcelenirim.:)

    YanıtlaSil
  7. çoook bilgilendirici bi paylaşım olmuş tşkler.ben yıllardır farklı farklı bölgelerde çıkan sivilcelerle mücadele ettim bazense koyverdim .ama tek bi faktör değil bi çok faktör bu durumun tetikleyicisi o bi kesin

    YanıtlaSil
  8. guzel yorumlariniz icin tesekkur ederim begendiginize sevindim

    YanıtlaSil
  9. çok yararlı oldu bu post :)
    11 ve 12 nolu kısımlarında var benim de, sivilcelerim genelde orada çıkıyor hormonlara baktırmalı o zaman :/

    YanıtlaSil
  10. Harika bir post olmuş,gerçekten.İzninle faydalanma amaçlı bilgisayarıma kaydetmek isterim :* Hele konu mankeninin yüzüne bayıldım :D

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel oldu bu yazı ! son bi haftada ergen gibi sivilce çıkarmaya başlamıştım :( 3-6-13 bölgelerinde çıkıyor hep beslenme ve kolesterol :( ne yedim ki ben öyle ya zaten ergenlikte bile yüksekti kolesterolum kalp var ailede eneee :( :(

    YanıtlaSil
  12. 11-12 pms konusuna çok fena katılıyorum ben de! :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yararlı yazı için çok teşekkürler. Bende her daim sivilcelerden muzdarip biri olarak bu haritayı temel alıcam. Sağlık konusunda böyle bilgiler vermen doğrusu çok hoş :))

    YanıtlaSil
  14. güzel yorumlarınız için çok teşekkürler beğendiğiniz için sevindim faydalı olabildiysem ne mutlu

    YanıtlaSil
  15. hakikaten çok güzel bir yazı olmuş:) blogumda bile postta belirticem :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel bir yazı olmuş.. Bir çoğunu biliyordum ama bilmediklerimi de öğrendim sayende ^^

    9-10 numaradan bende muzdaribim, ah bu alerjim :(

    YanıtlaSil
  17. çok faydalı olmuş bu yazı ellerinize sağlık :) ben de 11 - 12 muzdaribi oluyorum dönem dönem hormonsalmış demek ki ;)

    YanıtlaSil
  18. Cok faydsli bir yazi olmus buuu :))

    YanıtlaSil
  19. Harika bir post olmus, ellerine saglik!!! : )

    YanıtlaSil
  20. gerçekten çok faydalı ve güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlıkkk :) bende şu an aknelerle savaştığım için pür dikkat okudum yazıyı emeğinize sağlık :)

    http://azkullanilmisesya.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  21. enee nasılda anlatmışsın, ellerine sağlık bilgilendirici yazıların sıkıcı dilinden kurtarmışsın ayrıca öğrendiklerimizde büyük karımız. Bu hoş yazı için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  22. birkaç aydır sigara içiyorum arkadaşlar başlatmıştı yurttan. ve o zamandan beri 9la-10. bölgemde geçmeyen sivilce vardı..çok çok doğru bir tespit yapmışlar gerçekten. teşekkürler en kısa sürede bırakmalı..

    YanıtlaSil
  23. Guzel bir yazi olmus canim eline saglik. Ah biz hanimlarin bitmeyen derdi akne ah.. Bir gun bitecek! :) Sevgiler :)) XO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım eski yazı yorumu nereye yaptı bu hatun diye aradım da aradım :D

      Sil
  24. çok doğru 10. bölgede çıkıyor sivilce ve alerjik astım,nefes problemlerim var. enteresann :)

    YanıtlaSil
  25. Bu bılgıyı ogrendıgım cok ıyı oldu, sonsuz tesekkurler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...