29 Ekim 2012 Pazartesi

Nahoş bir konu: Saçlarda Bit Problemi


Okula giden öğrencilerin,onların annelerinin ve okulda öğretmenlerin korkulu rüyası!!
Bu konuda bloglarda yazıya rastlamayınca bir şeyler yazmak istedim.
Şükürler olsun ki en son ilkokulda bitlenmiştim,annem,teyzem,halam seferber olmuşlardı saçımı ayıklamak için.

Bir de bitlenmediğim ama bitlenmekten beter olduğum ilk görev yılım:
Atandığım ilk yıldı. Malum ben Batmanın bir ilçesinde görev yapıyorum,çalıştığım okul köy okulundan hallice.Öğrencilerimin aileleri malesef temizliğe pek dikkat etmiyorlar.Bit olayının aslında temizlikle alakası pek yok bulaştı mı bulaşıyor ama söylemek istediğim konu aileler her şeyde ilgisiz.Okulda sınıfları gezip öğrencilerin yarısından çoğunda bit olduğunu görmüştük.Okul müdürümüz de okuldakilerin çoğuyla akraba olduğu için zinhar sağlık ocağına haber vermememizi istemişti.
İşler bundan sonra karıştı zaten. 

Aileleri çağırdık özel olarak bilgilendirdik kullanacakları ilacı sağlık ocağından ücretsiz temin edebileceklerini söyledik.
Aileler yemin billah çocuklarının saçlarında bit olmadığını anlattılar,hiç biri gidip o şampuanı almadı.İkna ettiğimiz bir kaç aile de kullanıp yine bitlendi çocuk diyerek biraktılar.
Çocuklarda hala bit problemi var bele kadar kızların çoğunun saçları.Dikkat eden ailelerde var her sınıfta bir kaç tane ama yeterli bir sayı değil.
Çocuklar haftada bir kere bile banyo yapmıyorlar, çoğunda saçlar keçeleşmiş halde.Kokuyu saymıyorum bile şu anda.

Diyeceğim o ki: ben o sene huylana huylana uykumda bile kafamı kaşımaya başladım,taa ki yara yapana kadar. Kaşındıkça bitlendiğime iyice inandırdım kendimi.Doktorlara gittim bir tane bile bulamadılar saçımda fakat huylanmıştım bir kere.
Şu anda eskisi kadar kaşımıyorum kafamı ama ilk sene kanatana kadar kaşıdığımı hatırlıyorum.
Çok şükür henüz bir bit krizi yaşamadım, yaşamadan da burdan gitmek nasip olur insallah.

Tabii mevzu okul ortamı olunca sadece kırsalda değil merkezi okullarda da karşıma çıkabilir bu durum diyerek bu konuda bilgilerimi güncel tutmaya çalışıyorum.
Bu konuda hem cocugu okula giden annelere hem de öğretmenlere yardımcı olacağını düşündüğüm bir kaç önerim var :
  • saçlarınızı sık sık kontrol ettirin,kulak yanları ve ense cevresi en cok görülen yerler
  • bit problemi yaşadığını düşündüğünüz kişilerle yakın temasa geçmemek en doğrusu
  • ola ki saçta bite ya da yumurtasına rastladınız;panik yok hemen en yakın sağlık kuruluşuna gidip yardım isteyebilirsiniz. Eczanelerde de çeşit çeşit ilaç,sprey ve şampuan mevcut.
  • Kullandığınız üründen sonuç almazsanız,değiştirin. 
  • Bazı bit şampuanları yumurtaları üzerinde etkili bazıları değil. Kullandığınız ürünün etkisini iyice öğrenin,eğer yumurtaları etkilemiyorsa tek tek ayıklamanız gerekecektir.
  • O süreçte kullanılan yastık,nevresim,şapka,eşarp ne varsa kaynatmanız daha sonrası için faydalı olacaktır.
  •  Dediğim gibi temiz saça da bulaşabilen bu parazitten kurtulmak için elinizi çabuk tutmalı ve ailede kim varsa herkesin ilaçtan kullanmasını sağlamalısınız.
 
*Yazıya başlarken bile huylanıp kaşınmaya başladım.O yüzden görsellerle destekleyemiyorum yazımı internette bolca foto bulabilirsiniz. Bu nahoş ama gerekli postumu istediğiniz gibi paylaşabilirsiniz.

12 yorum:

  1. ay kaşındım walla :)
    aynen ilkokulda illa bir bit vakası oluyor nedense bende yakalanmıştım Allahımm
    teşekkürler cnm paylaşımın için

    YanıtlaSil
  2. oy oy oy görevimin ilk 2 yılı bit ayıklamakla geçmişti.kalem ayıklamak için en güzel alettir.valla bir şey diyeyim mi pireden sonra bite kurban olayım dedim.bitlenmedim ama çocuklarımı arındırmak için çok uğraşmıştım.anılarımı canlandırdın öğretmenim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) canım sorma ben ellemiyorum ama sınıfcı olmak daha zor tabii :(
      Darısı başıma umarım benimde anılarımda kalır :)

      Sil
  3. Neden bilmiyorum milletçe bir 'yıkanmama' hastalığımız var. Hele ben bu konuda son derece katı hatta kırıcıyım. Elin yabancısınadomuz yiyor diye pis muamelesi yapanlar lütfen dönüp kendilerine baksınlar. Otobüste, metroda kolonyalı mendille dolaşıyorum. Eyüp Sultan, sultanahmet camisi gibi ibadethaneler çorap kokuyor resmen. Bir de memleket faktörü var. Kardeşim doğu insanı kokuyor bu gerçek, çünkü sürekli hayvansal gıda alıyorlar. Benim sloganım; az baharat, az sakatat, az kuyruk yağı bol su, bol deodorant.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hak vermemek elde değil yaz günü daha çekilmez oluyor bu durum

      Sil
  4. eski günlerim aklıma geldi kaşın kaşın bi hal oldum.. ooff yaa ne günlerdi, darısı sana inşallah tez zamanda kurtulursun :D

    YanıtlaSil
  5. elim saçımda okudum yazıyı :) bir ara bi televizyon programında duymuştum adam lavanta yağını kulak arkanıza sürün bit bu kokuya gelmez demişti ne kadar doğru bilemicem aman kendine dikkat et

    YanıtlaSil
  6. Okurken kaşındım :)) Oğlum ilkokuldayken yaşadık malesef. Sinir krizleri geçiriyordum neredeyse :) Şimdi gülüyorum ama çok kötüydü ya o minik yaratıkları saçlardan temizlemek. Ne şampuanlar, ilaçlar kullandık bizde. Ay Allah göstermesin bir daha, inan yazarken bile her yerim kaşındı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım çok zordur eminim ama okulda cocukların başına heran gelebilecek bir durum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...