13 Aralık 2012 Perşembe

Yetişkin Aknesi ve Tedavisi Hakkında Kısa Kısa

"Ergen miyim hala yoksa??" diye kendimi sorgulatan aknelerimle 5 yıldır mücadele ediyorum. 20 yaşıma tekabul ediyor ilk çıkış tarihleri. Hiç bir zaman çok büyük akne problemlerim olmasa da çene bölgemde 6 7 ayda bir çıkan 2 3 bazen 5 6 tane sivilcem oldu. Bazen sebebi hormonsal,bazen stres,bazen anemiye bile bağladı doktorlarım.Bu konuda bir kaç tecrübemi ve dünkü dermatolog ziyaretimden bir kaç bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
  • Aknelerin sebebi çok farklı olabiliyor. Bazen vücudun bir tepkisi olarak içten geliyor bazen kullandığınız bir ürünün etkisi olarak ciltte oluşuyor.Daha önce sivilcelerin yüzde çıktıgı yerin bile önemli olduğunu anlatan bir yazı yazmıştım.(Okumak için tıklayınız).Yüzde özellikle kistik şekilde akneleriniz varsa kozmetik/dermokozmetik ya da ilaç kullanmadan hemen bir hastaneye gidip tahliller yaptırmanızı tavsiye ederim.
  • Tıp çok ilerlemiş :) bu geyiği bana yaptıran şey ise her doktora gidişimde tedavimden memnun kalmam. Sivilcelerim çıktığında ilk yaptığım iş internete girmek oluyordu, oo bu dermokozmetik iyi geliyormuş,şu krem süpermiş diye ciddi paralar harcadığım da oluyordu. O ürünlerin yapamadığını doktorun yazdığı 8tl lik jel 3 günde yapınca artık kozmetik/dermokozmetik ürünlere tedavi gözüyle bakmıyorum.Bakım yapıyor,koruyor,minik cilt kusurlarında evet işe yarıyor ama tedavi olarak görmemek lazım.
  • Doktorumun söylediklerine gelirsem: "Bu sivilceleri sizin vücudunuz yapıyor,eğer büyük alanlara yayılmış olsaydı Roaccutane tarzı bir ilaç kullanabilirdik.Kullanalım desem yine kesin çözüm olmayacak bu akne tekrarlayabilir,vücudunuz yan etkileriyle boğuştuğuyla kalır,size yan etkileri minimum olacak antibiyotik tedavisi uygulayacağız,cilt üstünden de tedaviye devam."
  • Dermokozmetik/kozmetik konusunda "cildinizi en iyi siz takip edersiniz bir ürünün kalitesini ve cildinize iyi geldiğini zaten anlarsınız.Makyajı da iyi temizledikten sonra ve uzun saatler yüzünüzde kalmadıktan sonra sıkıntı yaratmaz. Buna en iyi siz karar verirsiniz" dedi benden tam puan aldı :))
  • Bir de meşhur dermatolog karışımı olan gül suyu/salisilik asit vs içeren tonikten yazdı,tam tarifi bende yok ama eczaneler ve cilt doktorları bu konuda yardımcı olacaktır merak edenlere.
  • Bu yazıda özellikle ilaçlarımı paylaşmadım bu konuda mailler ve yorumlar alıyorum,ilaç tavsiye ile alınmamalı,sağlık hizmetleri ülkemizde sosyal güvenceniz de varsa ucuz,gidip doktordan size özel ilaçlarınızı yazdırmalısınız.

34 yorum:

  1. Bir dermokozmetik olarak doktorumun önerdiği Neostrata Akne Solüsyonu bende harikalar yarattı. Dermokozmetik oldugu için önermekte bir beis görmüyorum. Çok memnun kaldım; hala da kullanıyorum. Faydalanmak isteyen varsa, internetten özelliklerine bir baksın derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neostrada bu alandaki sayılı markalardan ne güzel ihtiyacınıza yönelik bir ürün bulabilmişsiniz

      Sil
  2. Bu ve sivilcenizin nerede çıktığı önemli- akne haritası konulari cok yararli olmus. Tesekkurker :) Akne degil ama stres kaynakli sivilceler cikmaya basladi yuzumde, cevremde arkadaslarimin gittigi cogu doktor Roaccutane ve benzeri tedavi uyguluyorlar.. Gerci bu kisinin istegi ve sikayetine de bagli olarak degisiyor ama akne tedavisi disinda bu agir ilaclarin kullanilmasina kismen karsiyim...

    Uzun lafin kisasi anlatiminizdan doktorunuzun iyi oldugu anlasiliyor. Sizin icinde bir sakincasi yoksa nereye ve kime gittiginizi ogrenebilir miyim.

    Saygilar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doktoruma güveniyorum saç dökülmesi konusunda eşime de cok iyi bilgiler verdi
      fakat ben batman da görev yapıyorum doktorum bölge hastanesindeydi medikalpark a geçmiş oraya gidiyorum siz nerdesiniz bilmiyorum :(

      Sil
  3. Öncelikle geçmiş olsun,çok bilgilendirici bir yazı olmuş ellerinize sağlık, umarım en kısa zamanda kurtulursunuz:) Ben de artık antibiyotik falan isticem doktordan sanırım dıştan krem sür sür tekrar nüksediyo benimkiler :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :)
      doktorunuzla konusun ihtiyac varsa verir sanırım benim gerçekten can sıkıcı oluyor 1 tane cıkıyor 1 ay kalıyor oldugu yerde

      Sil
  4. yazdıklarının hepsine fazlasıyla katılıyorum. Benim de bi kaç aydır böyle bir sorunu oldu, yapmadığım araştırma şüphelenmediğim şey kalmadı. İlaç dışında olan şeyler tedavi değil gerçekten ve doktorunda cidden iyimiş, ben benimkinden memnun kalmadım. Son olarak o tonikle ben de yeni tanıştım ve baya beğend,m, bundan sonra devamlı kullanırım sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım umarım sağlam bir doktor bulursun tonik biraz kurutsa da alkolden dolayı iyi geliyor lekeleri de acıyor

      Sil
  5. benim doktor da sivilcelerin strestendir dedi. çenemde 1 tane var kistik gibi. hormonel mi ya da karaciğerimden mi dediğimde de öyle olsa yağlanma olurdu cildin de ki yok dedi.
    şimdi ilaç kullanıyorum 3 haftayı geçmiş olabilir. önceden bir sürü olan sivilcelerim geçti şimdi çok şükür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kistik gibi olanlar çok lanet sivilce gibi patlamıyor şiş ve kırmızı duruyor 2 3 haftaya kadar benim. Allahtan az ama sen yine de bir baktır kan tatlili yaptırıp ben de T bölgemde yağlanma oldu kupkuru cildim de bu yazdan beri normal o.O bak buna dikkat etmemiştim.teşekkürler canım.

      Sil
  6. Canim ben seneler önce zoretanin kullandım ama ergendim o zamanlar ve 1 aya kalmadan geçmişti..
    Geçen sene yine çıktılar.. :/ antibiyotik kullandım yine geçmedi böhüüü :(
    Sivilce gibi de değil de böyle beyaz pütürcüklerdendi bnmkiler.

    Şimdi bişey kullanmıyorum azaldi gibi de işte çözemedim vallahi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alerjik bir durum falan mı acaba canım geçmiş olsun :( antibiyotik bu kistik olup içi dolu olanları kurutuyor sanırım ama bazen sebebini bulmadan çözüm olmuyor :(
      umarım hemen kurtulursun
      nazar da olabilir bir okut kendini ;)

      Sil
    2. Nasli senin fotoğraflarında görmüştüm, onlar beyaz butonlar sanırım bir arkadaşımda da vardı öyle pütürtüler ve dermatoloğun verdiği krem çok iyi gelmişti ama tabi iy bir dermatoloğa danış bence senin sorunun kolay çözülür gibi geldi bana

      Sil
  7. Tonik ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilir miyim? Şimdiden teşekkürler... Sedef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tonik doktorun önerdiği bir karışım bazı eczaneler de biliyor bir çok yerde yaptırdım
      gül suyu salisilik asit alkol içeriyor tam bilmiyorum ben de içeriğini ve ölçülerini
      alkol biraz kurutsa da izlere ve sivilcelere iyi geliyor

      Sil
  8. Ben de 21 yaşından sonra sivilcelendim:( stres ve çalıştığım ortamdan dolayı artarak devam etti ama fakültede gittiğim dermatolog roacutan önerdiği ve ben de kullanmak istemediğim için erteledim şimdi yeni bir dermatolog arayışındayım umarım sonuca ulaşırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eger geniş alanlara yayılmıssa o ilaçtan başka da çare olmuyor sanırım
      yan etkileri de cok o yuzden dikkatli kullanmalı
      belki farklı bir ilaçla da tedavi edilebilir
      geçmiş olsun

      Sil
  9. 1-)Yetişkin aknesine fazla kafa yormayın, birden çok sebebi olabilir, stres, yedikleriniz, çevresel etkenler, cildinizdeki yağ dengesi, cildinizin yapısı, kullandığınız ürünlerin cilt üzerindeki etkisi, sık makyaj vs...

    2-)Salisilik asit beta hydroxy acid'idir, biz sivilcelere daha çok aha(alpha hydroxy acid)'leri önermekteyiz, lactic acid, glycolic acid gibi. Ayrıca salycilic acid karışımını da her eczacı farklı hazırlıyor, neye göre hazırlıyorlar onu da tam çözebilmiş değilim, kimisinde etki etmiyor,kimisi fazla kaçırıyor, sonuçta yakar..

    3-)Çözüm:

    a) Yediklerinize mutlaka ve mutlaka dikkat edin (Sadece sivilce için değil, her husus için geçerli madde)
    b) Stresten uzak durum
    c) Olabildiğince az ve sade makyaj yapın
    d) Markalı ürünler kullanın
    e) Her akşam mutlaka makyajınızdan sonra yüz temizleme jeli ya da kükürtlü katı sabun ile yüzünüzü yıkayın (Yüz tem. jelinin markası çok önemli değil, iyi bişi olsun yeter)
    f) Akneli bölgelere iyi, kaliteli bir ürün ile tedaviye destekte bulunun (düzgün birşey olsun, isim vermem, reklamı sevmem)
    g) Cilt tipinizi mutlaka öğrenin, yağlı cilt midir kuru cilt midir, ona göre cilt bakım ürünlerinizin seçimini yapın. Özellikle sebum control sağlayan ürünleri tercih ediniz.
    h) Mümkün olduğu kadar dermokozmetik ürünler ile tedavi olmaya çalışın, zira kozmetik ürünlerde kullanılan aha'lar olsun, bitkiler olsun, çok nadir durumlar haricinde yan etkileri yoktur. Fakat reçeteli/reçetesiz ilaçların hemen hemen hepsinin illaki bir yan etkisi vardır. Kullandığınız kozmetiklerle tedavi olamıyorsanız, doktor gözetiminde ilaç kullanınız.

    Cildiniz değerlidir, değer verdiğiniz şeyler için nasıl özen gösteriyorsanız, bence cildinize de gösterin..

    Sağlıklı günler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgiler için teşekkürler
      benim karışımın formulunu doktorum yazdı oranlarıyla beraber o yuzden kullanıyorum
      kafa yormamak elde değil yüzünüzde nohut tanesi kadar bir akne acıyor ve geçmiyor :(
      tedaviye cevap veriyor en azından o yüzden dogru tanı ve tedavi cok önemli herkese en önce doktora gitmeyi öneriyorum

      Sil
  10. Roccutane yada buradaki adiyla accutane ne yazik ki cok hizli suruldu piyasaya. Su anda cok yan etkisi cikiyor . herkeste ayni tepkiyi verecek diye bir sonuca varamayiz ama. Hamilelik doneminde kullanilmamasi gerekiyor zaten o bilinen gercek. Bunun disinda bu ilaci kullanan bazi insanlarda (ilacin aktif maddesi : isotretinoin) iltihabi bağırsak hastaligini (Ülseratif Kolit ve Crohn Hastalığı) tetikleyebilecegi gorulmus (referans: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22573536). Crohn's hastaligi ozellikle bela bir hastalik. Amerika ve Kanada'da bir yigin dava acildi ilac sirketine karsi. Accutane (Avrupa ve Turkiye'deki ismiyle Roccutane) nin ABD de satisi ureticisi Hoffmann-La Roche tarafindan 2009 tarihininde durduruldu (Referans: http://www.webmd.com/news/20090708/accutane-off-the-market). Lutfen ama lutfen Roccutane almadan once iki kere dusunun. Ikinci nokta dediginde haklisin her urun herkese iyi gelmiyor. Biraz deneme yanilma ile ortaya cikiyor cildin ne sevdigi ( salisilik alerjisi mesela). Cok guzel bir yazi olmus canim ellerine saglik :)) XOXO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yan etkileri gerçekten cok fazla o ilacın doktorum benim sivilceler zaten cok olmadıgı için asla önermedi burda imza alıyor doktorlar hastadan riskleri biliyorum ve sonuclarından kimseyi sorumlu tutmayacagım tarzı bir şeyler
      teşekkür ederim bilgiler için

      Sil
  11. Ben ne yazık ki, antibiyotik veya harici ilaçlarla tedavi edilemeyen, kistik ağrılı akneleri tüm yüzünü, boynunu, gövdesini, kollarını ve hatta bacaklarını sarmış bir vak'aydım... Bir keresinde burnumun kenarında öyle bir kistik akne çıkmıştı ki, dudağım havaya kalkmış, ağzım kapanmaz olmuştu. Şişen yanağım gözümü alttan sıkıştırıp, görüşümü engellemişti ve ben üniversitedeydim, bir hafta evden çıkamamıştım. Bir hafta sonra da sadece yüzümü şişi, diş çektirmiş şişine inebilmişti... :(
    Piyasada satılan tüm harici merhemleri, losyonları, dermokozmetikleri denedim uzunca bir süre dr lar kontrolünde... Ben harici müdahale ettikçe onlar azdı. 10 yıl önce 2 kez Roaccutane (1-2 yıl arayla 3'er ay), 1 kez de bu sene (8 ay) tedavi gördüm. Umarım artık nüksetmez. Bana tek çare oral tedavi oldu. Antibiyotikler de işe yaramamıştı. Benimki günlük hayatımı etkileyecek ölçüdeydi. Benimle ilk kez karşılan/tanışan herkes acıyarak bakar, yüzüme ne olduğunu sorar, otobüste dolmuşta kıza bak yazııık modunda birbirine gösterirdi. Boynumdaki sivilcelerden sıfır yaka tişört bile giyemezdim. Kısa kollu tişört de hatta! Evet çok yan etkili bir ilaç evet büyük risk ama benim durumumda olan ve tabiri caizse, insan içine çıkamayacak halde olanlar için gerçekten benim bulabildiğim tek çözüm. Yan etkilerini onayladığımdan değil ama yüzümü, cildimi bana geri verdiği için bu ilacı seviyorum ben. :)
    Umarım akne sorunu yaşayan herkes, bu illetten kurtulur benim çektiklerimi çekmeden...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdıklarını okurken gerçekten üzüldüm, insanın hayat kalitesini etkileyecek şekilde yayılabiliyor ve çaresi roaccutane tarzi ilaçtan başkası olmuyor en azından tedavisi mümkün diye bakmak lazım.Roauccutane kullanmana ragmen tekrar tekrar nüksetmesi de ilginç umarım bir daha çıkmazlar
      sevgiler benden

      Sil
  12. merhaba benim sorum erkek arkadasm icin olacak oda batmanda iyi bi dermatolog ariyoruz sizin gittiginiz doktorun adini ve hastaneyi ogrenebilir miyim.?

    YanıtlaSil
  13. merhaba benim sorum erkek arkadasm icin olacak.oda batmanda ve iyi bi dermatolog ariyoruz sizin doktorunuzun adini ve yerini ogrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. medikal parkta çalışıyor şu an dermatologum Siraç Bey

      Sil
  14. bende hep pahalı ürünlere para vermiştim yanağımda birkaç tane kronik sivilce var diye. ama geçen gün limon sürdüm üstüne ve acayip işe yaradığını söyleyebilirim hemen söndü:) haftada 2 kez limon sürücem bundan sonra. yıkadıktan sonra da nemlendiriyorum.sonuç mükemmel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. glikolik asit içeriyor işe yarayabilir ama yaramayadabilir :) size iyi geldiyse ne mutlu :)

      Sil
  15. ben yaklaşık 3-4 yıldır dermokozmetik ürünler kullanıyorum. cildim epey düzeldi Allah a şükür...öyle tek tük falan da değildi...baya baya iltihaplı akneler çıkıyordu.ancak benim dermokozmetikle tanışmam ünt ürünleriyle oldu. cildimin büyük oranda düzelmesine vesile olan da ünt ürünleridir. şu aralar avene kullanıyorum. onlardan da memnun kaldım...tabi hepimizin cilt yapısı farklı farklı yine de doktora gitmeyi destekliyorum tabi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ünt ürünlerini hiç kullanmadım avene iyidir ama biliyorum onu
      bazen doktorsuz çözülmüyor bazen de cildine dikkat etmen yetiyor
      bu yaşta sivilceyle ugrasıyoruz :D

      Sil
  16. merhaba tannesi tanne tanne güzellik'in başından geçenleri bende yaşadım.. ne yazık ki..yüzümü görenlerin ay allah korusun diye yanımdan geçerken söylediklerini asla unutamam...benim akne sorunum 13 yaşımda başladı.görmediğim tedavi,kullanmadığım ilaç kalmadı.yapılan tahliller hiçbir sonuca ulaşmadı.roacuttan bir süre geçici olarak sadece derman oldu.sonra yapılan peelinler,sonra microdermabrazyon,antibiyotikler,sölüsyonlar...sayamayacağım pek çok ilaç.üstelik cildim yağlı ve hassas.çıkan kistik akneler haftalarda geçmiyor,ve her sivilceniz istisnasız izi kalıyor.şuan 31 yaşındayım ve artık onlarla yaşamaya alıştım.sadece aksil 5 ve sudokrem kullanıyorum.yeniden tedavi yollarına düşsem mi bilemiyorum.en son doktorum pes edip artık yapacak birşey yok demişti:/ son bir umut gazete gördüğüm akne aşısını bekliyorum.ben baston tutmadan önce çıksada torunlarımı görmeden sivilcelerimin geçtiğini görsem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten uzuldum umarim bir an once bir care bulursunuz bazen doktora gitmekten bikiyor insan ama tedavinin pesini birakmamanizi oneririm baska doktorlar denemelisiiz belki

      Sil
    2. Adsız merhaba.
      Ben, son Roaccutane tedavimin üstünden 10 yıl geçmesine rağmen, 33 yaşımda cesaret edip gittim doktora... Yazın sıcağına da denk geldi uzun süreli tedavim. Gık demeden yuttum ilaçları. Kendimi güneş koruma kremlerine buladım, gezdim. Haftada 2 dudak balmı bitirerek, tomar tomar dökülen saçlarımı yerden toplayarak dayandım. Tedavim biteli henüz 2-3 ay oluyor. Nüksedip etmeyeceğini anlamak için erken. Ama bu kadar aradan sonra cildimi aknesiz ve siyah noktasız görmek bile şahane. Ve ben bu sefer Roaccutane değil, muadili olduğu söylenen Zoretanin kullandım. Ve bence bu ilaç çok daha başarılı. Roaccutane'da cildim ve dudaklarım çok daha fazla kurumuştu. Bu sefer bir kez bile dudağım çatlamadı, kanamadı. Ben de akıllanmıştım tabii, dudak balmı ile bütünleşik yaşadım ama ne bileyim; bu ilaç daha başarılı geldi bana. :)
      Son bir kere daha, git ve dene diyorum ben. :)
      İnşallah kurtuluruz tamamen, geçmiş olsun.

      Sil
  17. çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.aslında bir kez daha bu tarz ilaçlar kullanmaya tereddüt ile yaklaşıyorum.vucudumu yormak istemiyorum.ama bir yandanda ya tutarsa diyorum:)ilaç kullanırken benim saçlarım dökülmedi.ama triodim sayesinde oda oldu:)şimdi ciddi bir araştırma evresindeyim.güvenebileceğim bir doktor bulursam yeniden tedaviye başlamak istiyorum.sivilcesiz güzel günler dileği ile:)hepimize geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...